maanantai 25. elokuuta 2014

Risteilemässä Turun saaristossa.

Kuten jo eilen aihetta sivusin, kävimme työporukan kanssa lauantaina vähän virkistymässä.
Matkasimme Turkuun ja kävimme risteilemässä höyrylaiva s/s Ukkopekalla.

Saavuimme Turkkuseen niin hyvissä ajoin, että ehdimme istua rantabaarissa hetken aikaa, ennen kuin nousimme laivaan. Baarista on kuvia, mutta koska ne vilisevät työkavereitani, en viitsi niitä ilman heidän lupaansa julkaista.
Meille oli varattu pöydät yläkannelta ja pöydässä oli Tapaksia, jotka kyllä katosivat parempiin suihin, jo ennen kuin irtosimme edes laiturista. :) Kovin oli vähänlaisesti sitä alkupalaa siinä, jokaiselle olisi kyllä pitänyt olla oma lautanen. Alkudrinksuna toiminut kossu + tyrnimehu + appelsiinimehu oli oikeasti hyvää, vaikka normaalisti en voi sietää tyrniä

Mie haluisin tälläisen rantasaunan...

Laivamatka Loistokarille kesti tunnin. Laivalla meitä viihdytti kahden miehen orkesteri yläkannella.
Päästyämme perille, menimme heti syömään. Karilla on kolme metriä pitkä grilli, suurin osa sapuskasta on kalaa. Lohta oli ainakin viittä eri sorttia sillä ja tällä lisukkeella, kaikki oli yhtä hyvää. :) Jätin kameran laivaan, kun menimme syömään, harmi, koska en saanut yhtään kuvaa karilla olleista pöydistä. Niitä oli sijoiteltu ympäri karia. Myös tarjottimena toiminut ohut puunpala oli todella hieno, vaikka muuten astioina olikin kerttikset.
Sain juuri kiskottua lautasellisen kalaa ja salaattia, kun alkoi nostaa todella synkkää pilveä. Ohitsemme purjehtinut Baltic Princess lähti urheasti myrskyä kohti, kun jossain horisontissa, pikimustien pilvien keskellä löi salamaa. Ja minun kamerani oli edelleen siellä laivassa...
Jäi sitten laivuritanssit haaveeksi. Kerkesin hakemaan kameran ja ottamaan muutaman kuvan, kun alkoi sataa. Kaikki menivät takaisin laivaan ja kymmenen aikaan lähdimme kohti Turkua.

Paluumatkalla porukka innostui sitten tanssimaan yläkannella ja mukavaa musiikkia duo soittelikin.
Matkalla oli mukana työporukkamme lisäksi kaiken ikäisiä ihmisiä. Oli vanhempia pariskuntia ja nuorisoa. Täytyy sanoa, että tuo matka sopii kyllä kaikenikäisille. Lisäksi se olisi todella kiva polttarireissu merihenkiselle morsiammelle! Loistokari on karun kaunis, vaikkakin pieni paikka. Laituritanssit olisi varmaan ollut kiva kokemus, harmi, että sää ei ollut meidän puolellamme.
Kyllä melkein lähden ensi kesänä tuonne miehen kanssa, hinta ei nimittäin ole hirvittävä, risteily + ruuat alakannella 48€ ja yläkannella 55€.
Loistokarin historiasta voit lukea Wikipediasta ja lisää tietoa + kuvia itse laivareissusta ja Ukkopekasta löydät heidän kotisivuiltaan.

Tämän kesän reissut on melkein tehty, Loistokarin risteilyt lopetetaan elokuun lopussa, mutta ensi kesänä pääsee taas. Laivan henkilökunta oli ihan superystävällistä ja ruoka todella hyvää, suosittelen!

Heti kampaajalta tulon jälkeen.
Kävin oikein (toista kertaa elämässäni) kampaajalla tätä reissua varten.
Vaikka hiukseni eivät vielä ylety edes olkapäälle, niin silti luottokampaajani teki taikojaan ja loihti minulle letti/kiharakampauksen. Letti lähtee otsiksesta kohti takaraivoa ja siihen laitettiin joukkoon tumma suortuva, joka ei kylläkään valmiissa tuloksessa juurikaan näy. Etuhiuksiin tehtiin myös todella pieni letti ja yksi hento suortuva jätettiin roikkumaan eteen. Toinen puoli kiharrettiin ja iskettiin parillakymmenellä pinnillä kiinni ja pirusti lakkaa. Kampaus säilyi todella hyvin koko reissun + jatkot + jatkojen jatkot. Eilen illalla vasta purin sen, kun kävimme saunassa.
Ei siis epäilystäkään siitä, kuka on minun hääkampaajani. Suunnittelimme jo, että laitamme mustia lisäkkeitä hiuksiini, niin saadaan vähän ilmettä hääkampaukseen. Tuskin maltan odottaa koekampauksia!

Nämä kaksi on otettu sunnuntaina, eli kampaus on vähän räjähtänyt nukkumisen jäljiltä.
Tämä viikko on vielä lomaa ja tarkoitus olisi käydä ainakin ostamassa vihdoin ja viimein ne flamencokengät ja askartelujuttuja häihin. Lisäksi tuunasin eilen kukka-asetelmat mielessä vähän säilykepurkkeja, laittelen niistä sitten myöhemmin juttua, täytyisi yrittää värjätä noita kukkia ensin.

Kivaa alkanutta viikkoa kaikille!

ps. Älkää juoko kahvia työkaverini luona. Aivan oikein, kyseessä on poikamies.